سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیوید یوهانسون، اهل سوئد، نوعی ابزار حرارتی الکتریکی ابداع کرده که گوشی‌های هوشمند کوهنوردان را در شرایط اضطراری شارژ می‌کند.

 

این شارژر از الکتریسیته تولید‌شده از گرما، برای شارژ گجت‌های دارای USB استفاده می‌کند.

این سیستم کوچک و قابل حمل، دارای مولدی است که قادر به خلق ولتاژ از طریق گرمای چراغ‌های گازی یا الکلی است.

در این ابزار، از یک ماژول حرارتی- الکتریکی پرقدرت 40*40 میلی‌متری استفاده شده که می‌تواند 5.9 وات را در تفاوت 180 درجه تولید کند.

بهای این ماژول 50 پوند است، با این حال از بسیاری از شارژرهای خورشیدی و شارژرهای حرارتی‌- الکتریکی تجاری ارزان‌تر است.

این نخستین نمونه اولیه یوهانسون بوده و وی معتقد است که می‌توان آن را ارتقا داد.

این مبتکر مدعی است که فناوری جدید با طیفی از منابع گرمایی به کار می‌رود و محصولات متنوعی را نیرودهی می‌کند.

یوهانسون ابزار جدید خود را جایگزینی برای شیوه‌های معمول شارژ نمی‌داند، بلکه آن را محصولی برای استفاده در مواقع اضطراری و مکان‌هایی مانند نواحی کوهستانی عنوان می‌کند.




تاریخ : سه شنبه 92/5/15 | 12:29 صبح | نویسنده : | نظرات ()

به زودی زمانی فرا می‌رسد که برای شارژ گوشی یا لپ‌تاپ خود مجبور نخواهید بود دنبال پریز برق بگردید.
در آن زمان به مدد تلاش دانشمندان خواهید توانست انرژی الکتریکی مورد نیاز دستگاه‌های همراه خود را از طریق گرمای بدنتان تأمین کنید.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، هم اکنون گروهی از دانشمندان مشغول مطالعه و ساخت پارچه‌ای هستند که می‌تواند گرمای بدن انسان را جذب و آن را به الکتریسیته تبدیل کند.

به گزارش وب سایت digitaltrends پژوهشگران مرکز نانوتکنولوژی و مواد مولکولی دانشگاه ویک‌فورستر تلاش می‌کنند پارچه هوشمند و ارزان قیمتی بسازند که می‌تواند تفاوت دمایی بین دو طرف خود را به انرژی الکتریسیته تبدیل کند. دانشمندان این فناوری را «پارچه برقی» نامیده‌اند.

اگر این پارچه در شرایطی قرار گیرد که یک طرف آن گرم‌تر از طرف دیگر باشد، می‌تواند انرژی الکتریسیته تولید کند.

پروفسور دیوید کارول، سرپرست پژوهشگران در دانشگاه ویک‌فورستر سازوکار تولید برق توسط این فناوری را چنین توضیح می‌دهد: «اگر یک قطعه فلزی را در برای مدتی در دست خود نگه دارید، این فلز کم کم گرم خواهد شد. در این حالت الکترون‌ها گرم می‌شوند و سریع‌تر حرکت می‌کنند. الکترون‌های گرم به سمت قسمت‌های سرد‌تر این فلز هجوم می‌آورند. تفاوت در تعداد الکترون‌های دو قسمت سرد و گرم می‌تواند ولتاژ مورد استفاده برای تولید برق را ایجاد کند. تا زمانی که تفاوت دمایی ادامه داشته باشد، تولید برق هم ادامه خواهد داشت.»

این پارچه که جزو فناوری‌های ترموالکتریک (گرمابرقی) است هنوز قابلیت تولید انبوه را پیدا نکرده است، چرا که تولید آن هزینه بالایی در پی دارد. در حال حاضر یک کیلوگرم از این مواد ممکن است قیمتی بالغ بر هزار دلار داشته باشد.

دانشمندان تلاش می‌کنند هزینه تولید این فناوری را کاهش دهند تا از آن بتوان برای شارژ گوشی تلفن همراه استفاده کرد.
آنها همچنین می‌کوشند با افزایش نانولوله‌های کربنی و کاهش ضخامت این پارچه از آن برای شارژ وسایل بزرگ‌تر از گوشی‌های همراه نیز استفاده کنند.




تاریخ : شنبه 92/5/5 | 5:19 عصر | نویسنده : ریحانه کریمیان | نظرات ()

شرکت سوئدی با نام myFC شارژر PowerTrekk را برای افرادی ابداع کرده است که مدت زمان زیادی را از شبکه برق فاصله دارند و نمی توانند در زمان مناسب از شبکه برق برای شارژ کردن ابزار الکترونیکی خود استفاده کنند. این شارژر جدید تنها به یک قاشق سوپخوری آب نیاز دارد تا بتواند انرژی مورد نیاز برای 10 ساعت یک موبایل را تامین کند. این شارژر به واسطه واکنشهای شیمیایی انرژی تولید می کند و در آن آب با سیلیسید سدیم واکنش داده و گاز هیدروژن به وجود می آورد.


این شارژر برای تامین 10 ساعت انرژی موبایل تنها به یک قاشق آب نیاز دارد
سیلیسید سدیم پودر شیمیایی جدیدی است که توسط شرکتی به نام SiGNa تولید می شود و این شارژر اولین محصول تجاری است که از این پودر شیمیایی استفاده می کند. هر ابزاری که دارای درگاه USB باشد می تواند به این شارژر وصل شود و هر نوع آبی را نیز می توان در این شارژر به کار گرفت، حتی اگر آب از دریا به دست آمده باشد. حتی می توان در این شارژر از آب گودالهای درون خیابان نیز ریخت به شرطی که این آب مملو از رسوبات و گل و لای نباشد.


استفاده از این شارژر بسیار ساده است و انرژی را از طریق کابل USB به دستگاه می رساند
اولین نمونه این شارژر سال گذشته در کنگره موبایل جهان در بارسلونا رونمایی شد اما نسخه تکمیل شده آن اکنون در نمایشگاه الکترونیکهای مصرفی 2012 در لاس وگاس عرضه شده است.


از هر نوع آبی به شرط نداشتن رسوبات زیاد از حد و گل و لای می توان در این شارژر استفاده کرد
انتظار می رود این ابزار در دو سری یک و سه کیلو واتی در ماه های می و ژوئن با قیمت احتمالی 199 یورو در اروپا عرضه شود. عملکرد این شارژر بسیار ساده است، سدیم درون مخزنی کوچک و گرد ذخیره می شود، شکافهای شارژر در نیمی از لایه خارجی این مخزن تعبیه شده اند و در نیمه دیگر مخزن آب کوچکی وجود دارد که یک قاشق آب درون آن ریخته می شود.




تاریخ : جمعه 92/5/4 | 8:3 عصر | نویسنده : ریحانه کریمیان | نظرات ()

روش روشن نگه داشتن لپ تاپ بدون برق و باتری! 

با استفاده از silverback-gorilla می توان یک لپ تاپ را تا 14 ساعت بدون برق و باتری روشن نگه داشت.

یکی از دغدغه های کاربران رایانه های قابل حمل نبود برق برای شارژ این وسیله است.با توجه به اینکه اساس ساخت دستگاه های لپ تاپ استفاده از رایانه در هر مکانی می باشد،نبود برق به خصوص در مسافرت مهمترین چالش استفاده از لپ تاپ ها می باشد.


به تازگی یک باتری بسیار پر قدرت ساخته شده که شصت هزار میلی آمپر ظرفیت دارد و با استفاده از آن می توان یک دستگاه لپ تاپ را به طور میانگین تا 14 ساعت روشن نگه داشت.این دستگاه که silverback-gorilla نام دارد در واقع یک منبع اضطراری برق محسوب می شود.


البته silverback-gorilla تنها یک شارژر لپ تاپ نیست و با استفاده از آن می توان هرگونه وسیله الکترونیکی شامل تبلت ها و تلفن های همراه را شارژ کرد.همچنین این دستگاه دارای درگاه USB برای شارژ وسیله ها از طریق آن است.

با استفاده از یک صفحه نمایش LCD می توان از وضعیت دستگاه و لوازم متصل به آن نیز اطلاع پیدا کرد.این محصول 460 دلار قیمت دارد.




تاریخ : جمعه 92/5/4 | 7:52 عصر | نویسنده : ریحانه کریمیان | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز