سفارش تبلیغ
صبا ویژن

L.E.Dمخفف کلمات Light Emitted Diode به معنی دیود ساطع کننده نور است و از این قطعه در تولید لامپ های کم مصرف استفاده می شود.

استفاده از این نوع لامپ ها موجب کاهش آلودگی های زیست محیطی می شود و علاوه برآن با استفاده از آنها می توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

"علی معتمدی" طراح و سازنده لامپ های L.E.D  اظهار داشت: لامپهای تولیدی داخل کشور نسبت به نوع خارجی علاوه بر کیفیت بالاتر از عمر بیشتر و قیمت کمتری برخوردارهستند .

وی خاطرنشان کرد: اس.ام.بی و ایکس.اس.ام.بی از مدل های جدید L.E.D هستند که این نوع لامپ ها از نظر ولتاژ و جریان متفاوت هستند .

به گفته این مخترع پارامترهایی همچون کنترل ولتاژ و جریان الکتریکی در این نوع لامپ ها موجب تولید کمترین حرارت ممکن و در نتیجه افزایش عمر این نوع لامپ ها می شود.

وی توضیح داد: در لامپ های L.E.D معمولی به دلیل نداشتن پارامترهای کنترلی، افزایش ولتاژ موجب ایجاد گرما و مقاومت می شود که این خود موجب کاهش عمر لامپ می شود.

معتمدی گفت: این لامپ ها توسط کارشناسان داخلی طراحی و تولید شده است و تنها قطعه L.E.D آن از کشورهای دیگر وارد می شود چراکه مجوز ساخت صفحه های ال.ایی.دی (L.E.D ) در کشورهای جهان سوم وجود ندارد.

معتمدی درباره کاهش مصرف انرژی در این نوع لامپ ها اظهار داشت: این نوع لامپ ها با توان هشت وات کار می کند ولی نوری معادل لامپ های 150 واتی را تولید می کنند.از این رو استفاده از آنها در کاهش مصرف انرژی موثر است . این در حالی است که این نوع لامپ ها دست کم چهارسال قابل استفاده هستند ولی عمر یک لامپ حبابی تنها 1500 ساعت است.

به گفته وی این نوع لامپ ها برای مصارف خانگی و تجاری استفاده می شوند .





تاریخ : شنبه 92/5/5 | 5:41 عصر | نویسنده : ریحانه کریمیان | نظرات ()