سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیش‌بینی آینده و اتفاقات مربوط به آن هنوز هم کار ساده‌ای نیست اگر چه بسیاری از محققان، تحلیلگران و پیشگویان سعی دارند با استفاده از شواهدی هر چند ناچیز حوادث آینده را تنها حدس بزنند.این بار اما کنفرانسی سه روزه در سن‌خوزه با عنوان «آینده حافظه‌های فلش» بهانه‌ای شده تا متخصصان در این زمینه پیش‌بینی هایشان را اعلام کرده و براساس آنها برنامه‌ریزی کنند.

در این میان شاید موضوعی که تمام حاضران روی آن توافق دارند این است که در تمام ابزار و دستگاه‌هایی که در صنعت لوازم شخصی الکترونیکی در آینده به بازار خواهند آمد، از حافظه‌های فلش استفاده خواهد شد.کریس کروتی تحلیلگر موسسه تحقیقاتیISUPPLI در این مورد می گوید: «در حقیقت حافظه‌های فلش عضو ثابت و تغییرناپذیر قطعات و ابزارهای الکترونیکی آینده هستند.

حتی MP3 PLAYERها که این روزها یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های قابل حمل شخصی به حساب می آیند هم از این قانون مستثنا نیستند.براساس تحقیقات انجام شده MP3 PLAYER ها در آینده نزدیک با دستگاه‌های مدیا پلیر شخصی (PMP) جایگزین خواهند شد.

کروتی معتقد است در حال حاضر کاربران به دنبال دستگاه‌های قابل حملی هستند که بتوانند فایل‌های ویدئویی را هم اجرا کنند و به همین دلیل تمام دستگاه‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند به تدریج به PMPها تبدیل می شوند.


او در این باره ادامه می دهد: «براساس آمار PMP ها به مقبولیت قابل توجهی از طرف کاربران در سرتاسر دنیا خواهند رسید.این دستگاه‌ها در واقع قابلیت اجرایی تمام آنچه را که به عنوان یک تصور یا ایده در ذهن کاربران وجود دارد، را دارند.این در حالی است که به عقیده برخی PMPها هیچ مخالفتی با حضور گوشیی های موبایل و دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری شخصی نداشته و بازار آنها را دگرگون نمی کنند.

در میان شرکت‌های فعال در این زمینه، مسؤلان APPLE به‌طور غیررسمی اعلام کرده‌اند که علاقه زیادی به تولید دستگاه‌هایی دارند که همزمان می توانند گوشی موبایل و مدیاپلیر باشند.

این در حالی است که "ناتان گلد" مدیرعامل یک شرکت تولید حافظه‌های فلش در این مورد می گوید: « نمی توان پیش‌بینی قاطعی درباره آینده حافظه‌های فلش کرد اما یک مسأله واضح است. 

ما نمی توانیم انتظار افزایش قابل‌توجهی در ظرفیت دستگاه‌های قابل حمل را داشته باشیم، بنابراین شاید بهتر باشد بگوییم در آینده باید منتظر تشکیل شبکه‌ای از دستگاه‌های دیجیتال شخصی باشیم که ضمن آشنایی با کارکردهای آنها، بتوانیم از آنها برای رسیدن به زندگی راحت‌تر استفاده کنیم.»




تاریخ : دوشنبه 92/5/7 | 12:7 عصر | نویسنده : ریحانه کریمیان | نظرات ()