سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک نسخه بتا از سیستم عامل جدید اپل نشان می دهد که آی فن بعدی این شرکت دارای حسگر اثر انگشت است به این معنا که از این پس امنیت دستگاه های آی فن ارتقا یافته و استفاده از آن برای سارقان غیر ممکن می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پوشه بیومتریک کیت یو آی (BiometricKitUI) در کدهای نرم افزاری سیستم عامل جدید اپل نشان می دهد که یک حسگر بیومتریک به دکمه خانه آی فن جدید افزوده خواهد شد.

این کد نرم افزاری همچنین نشان می دهد که این حسگر تنها دسترسی فردی را به دستگاه مجاز می داند که در مرحله تنظیم و راه اندازی اثر انگشت خود رادر دستگاه ثبت کرده است و هر کس دیگری غیر از وی، دکمه خانه را لمس کند این دسترسی در اختیارش قرار نمی گیرد.

یک منبع مطلع اعلام کرد که میانجی کاربری سیستم اسکن اثر انگشت تکمیل شده است و این فناوری برای امن کردن داده های کاربر مورد استفاده قرار می گیرد.

شایعات درباره فناوری بیومتریک اپل در نسل آینده آی فن ها از زمانی شکل گرفت که اپل شرکت اثر انگشت آتن تک را به مبلغ 365 میلیون دلار در ژوئیه سال 2012 خریداری کرد.

گفته می شود که این ویژگی به دلایل امنیتی صورت گرفته تا سیستمهای پرداخت در فروشگاه اپل (App Store) غیر فعال شده، از سرعت تلفن جلوگیری شده و خواندن پیامهای شخصی و دسترسی به اطلاعات شخصی کاربر برای سایرین میسر نباشد.

پیش از این موتورولا از حسگرهای اثر انگشتی روی مدل آتریکس 4G که در سال 2011 عرضه شد بهره گرفته است، این ویژگی به جای کلمه عبور یا قفل PIN به کار می رود.

برخی از لپ تاپ ها از جمله لنوو تینک پد T430 با یک حسگر اثر انگشت داخلی عرضه می شوند.

دستگاه هایی چون گلکسی S3 و S4 که دارای سیستم عامل اندروید هستند، از فناوری تشخیص صورت استفاده می کنند.




تاریخ : چهارشنبه 92/5/9 | 1:37 عصر | نویسنده : | نظرات ()