سفارش تبلیغ
صبا ویژن

?mage
مهندسان موفق به چاپ سه‌بعدی رباتی شده‌اند که قادر است قفل یک گوشی اندریود را در کمتر از 20 ساعت بشکند.



به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان امنیتی به نام‌های جاستین انگلر و پاول واینز با فقط 200 دلار این سامانه جدید به نام R2B2 را ابداع کرده‌اند.



آن‌ها از سرووموتورهای 10 دلاری، یک میکروکنترلر با منبع باز Arduino، یک سوزن پلاستیکی، قطعات پلاستیکی که به صورت سه‌بعدی چاپ شده‌اند و یک وب‌کم ارزان‌قیمت برای ساخت این ربات استفاده کرده‌اند. این وب‌کم هنگامی که کد عبور صحیح وارد می‌شود، آن را شناسایی می‌کند.



ربات ابداع‌شده از طریق یو اس بی می‌تواند به یک Mac یا Windows PC که برنامه کدشکن را داراست، متصل ‌شود.



انگلر و واینز از ربات جدیدشان برای حدس‌زدن پنج عدد PIN در هر 30 ثانیه و تاخیر پنج ثانیه‌ای پس از هر پنج حدس، استفاده کردند.



با این سرعت، ربات توانست تمامی 10 هزار ترکیب را در 19 ساعت و 24 دقیقه بر روی یک گوش اندروید انجام دهد.



در این برنامه آی‌فون آزمایش نشد زیرا لازم است که کاربران آن پس از هر حدس اشتباه زمان طولانی منتظر بمانند و هکرهای بالقوه برای ساعت‌ها قفل می‌شوند.



انگلر و واینز همچنین در حال بررسی ربات کدشکن دیگری هستند که C3B0 نام دارد و از الکترودهای موجود بر روی صفحه لمسی تلفن همراه برای شبیه‌سازی ضربه انگشت استفاده می‌کند.



توسعه‌دهندگان ربات R2B2 را نه با هدف شکستن کدها بلکه برای بررسی این نکته ابداع کرده‌اند که آیا چنین امری ممکن است یا خیر.



انگلر بر این باور است که ساخت چنین سیستمی به معنای عدم امنیت پین‌کد است؛ با این حال، بسیاری از تلفن‌های همراه دارای انتخابی برای پین‌کد شش رقمی هستند.



با افزودن فقط دو رقم اضافی، ربات R2B2 باید برای شکستن کد 80 روز زمان بیشتری را در مقایسه با کد چهار رقمی صرف کند.



انگلر و واینز در تلاش برای انتشار نرم‌افزار و برنامه مجانی برای اجزای قابل‌چاپ‌ طی یک ماه آینده در نشست هکرها در لاس‌وگاس به نام DEF CON هستند.




تاریخ : شنبه 92/5/12 | 12:15 عصر | نویسنده : مدیرسایت | نظرات ()