سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبرگزاری فارس: کنترل رایانه‌ها با حرکات سه بعدی اعضای بدن

شرکت The Leap Motion سیستم‌های کنترل خاصی عرضه کرده که با استفاده از آنها می‌توان رایانه‌ها را با استفاده از حرکات سه بعدی بدن کنترل کرد.

به گزارش فارس به نقل ازتک اسبات نمونه‌های اولیه این سیستم در ماه آوریل عرضه شده بود، اما عرضه آنها تاکنون و به منظور انجام آزمایش‌ها و تست‌های بیشتر به تاخیر افتاده بود.

فروش این سیستم‌ها به صورت آنلاین از هفته قبل آغاز شده و برخی از علاقمندان آنها را دریافت کرده‌اند. انتظار می‌رود علاقمندان در 150 کشور جهان سیستم‌های یاد شده را خریداری کنند.

سیستم یاد شده از نظر ظاهری مانند حافظه‌های فلش است که با یک سیم به رایانه‌ها وصل می‌شود و می‌تواند حرکات هر 10 انگشت انسان را در فضایی به وسعت 8 فوت مکعب تعقیب کند. این سیستم بسیار حساس‌تر از کینکت است و حتی اگر کاربر دست خود را به اندازه 0.01 میلیمتر حرکت دهد باز هم سیستم آن را شناسایی میکند.

سیستم یاد شده با app‌های خاصی سازگار است و تاکنون 75 برنامه که با نصب آنها می‌توان از این سیستم کنترلی بهره‌مند شد به بازار آمده‌اند که از جمله آنها می‌توان به انواع بازی، برنامه‌های خلاقانه و ... اشاره کرد. بعضی از این برنامه‌ها رایگان و بعضی پولی هستند. علاقمندان با پرداخت 80 دلار می‌توانند این سیستم ساده کنترل سه بعدی دستی را خریداری و به رایانه خود وصل کنند.




تاریخ : جمعه 92/5/4 | 12:4 صبح | نویسنده : ریحانه کریمیان | نظرات ()